O-Event i Borås!
- 9 okt 2022
Nu är det dags att börja anmäla sig till årets sista stora orienteringshändelse - resan till O-Event i Borås den 11-13 november.
Nu är det dags att börja planera för orienteringsäventyret. O-Event har alla som målgrupp - ung som gammal. Notera att första tävlingen går redan på fredag kväll (start kl 2000) - med mörkersprint.
Reseanmälan: Senast fredag 9/11 via denna länk. Anmälan gäller bara boendet i Borås.
Tävlingsanmälan: Anmälan till tävlingarna sker genom egen försorg på Eventor. Meddela om du behöver hjälp med anmälan. https://eventor.orientering.se/Events/Show/38131
Låneutrustning: tala med din tränare om du behöver låna SI-pinne, kompass eller pannlampa. Barn och ungdomar har första tjing på pannlamporna.
Boende: IK Ymers klubbstuga. Vi bor på s k hårt underlag, så tag med liggunderlag och sovsäckar (motsv). Stugan har kök och hygienanordningar. Städning sker genom vår försorg.
Förplägnad: Klubben bekostar frukost. Tillagning av frukosten sker gemensamt. De som inte springer, utan bara är medföljande får gärna ta ett större ansvar för detta. Lunch bekostas av den enskilde och äts lämpligen på arenan, antingen genom medhavd mat eller inköp i marketenteri. Middag och kvällsmål bekostas också av den enskilde.
Kostnader: Klubben står för boende och frukost. Allt övrigt bekostar du själv.
Transporter: Räkna med egen transport och samåkning. Vi kikar på möjligheter att hyra minibussar men de brukar vara hårt ansatta.
Personlig utrustning: Vädret i november kan vara blött och bitande kallt. Tag med ordentligt med förstärkningsplagg, termos med varm dryck och snabb energi till de yngsta.
Ledighet från skola: Normalt brukar det inte vara några problem att få ledigt för idrottsarrangemang. Meddela er tränare om ni behöver intyg (motsv).
Mer om tävlingarna: http://www.o-event.se/
Ledning/samordning: Vi har ingen uttalad reseledare. Anders Södersten är rutinerad deltagare och har bokat boende. Undertecknad har lagt ut informationen på hemsidan. Frågor av alla de slag dryftar vi i FORUM OK ENEN på facebook.
Patrik L